
веснiк№2 (51), люты 2015

М а г і л ё ў с к і  п р а в а а б а р о н ч ы  і н ф а р м а ц ы й н ы  б ю л е т э н ь

Праваабарончы

26 лютага ў Магілёўскай 
турме быў завершаны раз-
гляд крымінальнай справы 
палітзняволенага Мікалая Дзяд-
ка. Яго вінавацілі ў парушэнні 
рэжыму адбыцця пакарання па 
артыкуле 411 Крымінальнага 
кодэксу РБ. Суд пакараў Мікалая 
Дзядка 1 годам зняволення ў 
калоніі строгага рэжыму. Яшчэ 
тры дні яму прыдзецца адбыць 
ад ужо амаль мінулага тэрміну.

Дзядку інкрымінавалі 16 
парушэнняў рэжыму ў месцах 
зняволення, асноўным з якіх 
з’яўляецца нашэнне замест ту-
рэмнай робы спартыўнага кас-
цюма. 

25 студзеня на судовае па-
сяджэнне ў турму дапусцілі 
бацьку палітвязня Аляксан-
дра Мікалаевіча Дзядка і жон-
ку Валерыю Хоціну. Паводле 
Валерыі, Аляксандар Мікалаевіч 
хадайнічаў, каб яму дазволілі 
выступаць абаронцам інтарэсаў 
сына. Суддзя Ленінскага суду 
Магілёва Ігар Шведаў адхіліў гэ-
тае хадайніцтва, але дазволіў 
выступіць на працэсе сведкам па 
характарызуючых прыкметах.

Намеснік кіраўніка ПЦ 
«Вясна» Валянцін Стэфановіч 
пракаментаваў вынікі судовага 
працэсу па справе Мікалая Дзяд-
ка:

«Мы адназначна прызнаем 
вынесенае рашэнне ў дачыненні 
да Мікалая Дзядка палітычна ма-
тываваным. Бачна, што асудзілі 

ПАЛІТВЯЗНЮ МІКАЛАЮ ДЗЯДКУ ПРЫСУДЗІЛІ 
ЯШЧЭ АДЗІН ГОД ЗНЯВОЛЕННЯ

Палітзняволенаму дадалі год за кратамі за 4 дні да вызвалення.

Мікалай Дзядок

Aктывіст анархісцкага руху 
Мікалай Дзядок быў асуджа-
ны 27 траўня 2011 г. судом 
Заводскага раёна г. Менску 
па ч.2 арт. 339 КК (злоснае 
хуліганства) на 4,5 года зняво-
лення ў калоніі ўзмоцненага рэ-
жыму. Сваёй віны актывіст на 
судзе не прызнаў і адмовіўся 
падпісваць прашэнне аб 
памілаванні на імя прэзідэнта.

Падчас адбыццця пака-
рання ў канцы траўня 2012 г. 
паводле рашэння начальніка 
Шклоўскай калоніі №7 Мікалай 
Дзядок быў пераведзены ў 
памяшканне камернага тыпу 
на паўгады. Да гэтага яго не-
аднаразова прымушалі пісаць 
прашэнні аб памілаванні. За 
час знаходжання ў магілёўскай 
калоніі №15 і 17-й калоніі 
ў Шклове Мікалай атрымаў 
больш за 10 спагнанняў за роз-
ныя надуманыя парушэнні.

4 снежня 2012 г. стала вя-
дома, што адмысловая камісія 
калоніі прыняла рашэнне аб 
пераводзе Мікалая Дзядка ў 
турму за шматлікія спагнанні 
за парушэнне дысцыпліны.

У лістападзе 2014 года, за 3 
месяцы да сканчэння тэрміну, 
на Мікалая Дзядка завялі но-
вую крымінальную справу па 
артыкуле 411 КК РБ за “пару-
шэнне рэжыму адбыцця пака-
рання”.

яго за тыя дысцыплінарныя 
спагнанні, якія былі накладзеныя 
на яго значна раней. Асаблівы 

цынізм заключаецца ў тым, што 
судовае паседжанне адбывала-
ся літаральна за лічаныя дні да 
сканчэння тэрміну зняволення 
палітвязня. Увогуле, наяўнасць 
арт. 411 у Крымінальным кодэксе 
недапушчальна, таму што дае маг-
чымасць адміністрацыі месцаў 
зняволення выкарыстоўваць яго 
выбарачным чынам у дачыненні 
да тых, кім адміністрацыя неза-
даволена.

Шкада, што беларускія 
ўлады не прыслухаліся да 
меркаванняў праваабаронцаў. 
Такім чынам яны дэманстру-
юць сваё стаўленне да пытан-
ня палітзняволеных у Беларусі 
і відавочна не збіраюцца змя-
няць сваёй пазіцыі. Ніякіх 
вызваленняў палітзняволеных 
чакаць не прыходзіцца».



2    ПРАВААБАРОНЧЫ ВЕСНІК

РАСПЯТЫЙ МАЛЬЧИК И ДВА РАБА.
ТОП-10 ФЕЙКОВ РОССИЙСКОЙ ПРОПАГАНДЫ

За прошедший год россий-
ская пропаганда достигла не-
вероятных высот в создании 
сюжетов о зверствах «укра-
инской хунты». Телеканалы 
РФ каждый месяц выдавали 
в эфир не подтвержденные 
никакими фактами истории о 
том, как бойцы ВСУ распина-
ют детей на площадях, делают 
из подростков мишени для 
ракет, а из взрослых – рабов, 
и убивают снегирей, спасая 
синичек. Украинское издание 
«Гордон» сделало подборку са-
мых громких фейков россий-
ских журналистов. 

№1. Визитка Яроша

20 апреля министерство 
иностранных дел РФ опубли-
ковало заявление, в котором 
сообщалось, что в пасхаль-
ную ночь «боевики «Правого 
сектора» напали на блокпост 
в Славянске». Российские 
журналисты же утверждали, 
что в «сожженных боевиками 
автомобилях пророссийских 
граждан Славянска», помимо 
оружия и долларов, были най-
дены визитки лидера «Право-
го сектора» Дмитрия Яроша. 
Сеть взорвалась потоком 
комментариев, а в магазинах 
предприимчивые граждане 
стали продавать календарики, 
значки и чехлы для мобильных 
телефонов, сделанные в виде 
«визитки Яроша», которая ни 
в воде не тонет, ни в огне не 
горит.

№2. Ярош – президент

«Правый сектор» в начале 

года был главной страшил-
кой для российских граждан. 
Не удивительно, что на пре-
зидентских выборах в мае 

он победил. Ну, по крайней 
мере, так сообщил «Первый 
канал», ссылаясь на скриншот 
неизвестного сайта, который 
напоминал сайт украинской 
Центральной избирательной 
комиссии. По словам журна-
листов, Дмитрий Ярош набрал 
37,13% голосов украинцев. Но 
президентом стал почему-то 
все-таки Петр Порошенко.

№3. Распятый мальчик в 
Славянске

12 июля опять-таки «Первый 
канал» выпустил в эфир сюжет, 
в котором некая Галина Пыш-
няк, уроженка Западной Укра-
ины, мать и жена «ополченца» 
рассказала жуткую историю 
из Славянска: «Взяли ребен-
ка трех лет, мальчика малень-
кого в трусиках, в футболке, 
как Иисуса на доску объявле-
ний прибили… А потом взяли 
маму, привязали до танка без 
сознания и по площади три 
круга провели. А круг площади 

– километр». Информация не 
была подкреплена фактами, 
но вызвала бурю возмуще-
ния в России. Только в дека-

бре, когда во 
время пресс-
конференции 
В л а д и м и р а 
Путина Ксе-
ния Собчак 
спросила – 
почему никто 
так и не изви-
нился за фей-
ковый сюжет, 
в эфире «Пер-
вого канала» 
ведущая Ира-

да Зейналова сообщила, что 
у журналистов действительно 
не было и нет доказательств 
описанной в сюжете истории. 
Извинений, впрочем, не по-
следовало.

№4. Сняли с поезда и
отправили в Нацгвардию

Журналисты из соседней 
страны упражнялись в распро-
странении фейков не только 
по официальным каналам, но 
и на личных страничках в соц-
сетях. Пост в Facebook шеф-
редактора канала «Россия 
24» Алены Кочкиной собрал 
почти две с половиной тысячи 
«лайков» и больше шести ты-
сяч комментариев. Кочкина 
написала, что «ребят снима-
ют с поездов и отправляют в 
Нацгвардию». В комментари-
ях украинцы устроили непре-
взойденный троллинг – в Нацг-
вардию снимали всех, все и 
отовсюду.

Расійскі «Першы канал» хлусіць пра вынікі 
прэзідэнцкіх выбараў ува Украіне



ПРАВААБАРОНЧЫ ВЕСНІК    3

№5. Два раба и клочок 
земли

Само собой, что все «снятые 
с поезда» не хотели служить 
без поощрения, с точки зре-
ния журналистов из России. 
Поэтому уже в июле «Первый 
канал» выпустил сюжет, в кото-
ром жители Донбасса жалова-
лись на то, что украинским си-
ловикам пообещали за войну 
«по клочку земли и два раба». 
Реакция соцсетей не застави-
ла себя ждать:

№6. Изнасилование
пенсионерки с эпилепсией

В ноябре канал «Россия 1» 
в прямом эфире ужаснул зри-
телей очередным фейком. В 
прямом эфире в политиче-
ском шоу один из участников 
рассказал, что украинские во-
енные на блокпостах отбира-
ют у людей «последний десяток 
яиц», и даже на глазах у пасса-
жиров автобуса изнасилова-
ли 47-летнюю пенсионерку, у 
которой случился эпилептиче-
ский приступ.

А бывший депутат Донец-
кого облсовета от КПУ Ирина 
Попова в эфире того же кана-
ла сообщила о том, что в селе 

Глинка украинские военные 
забили до смерти ногами за 
отказ кричать «Слава Украи-
не!». А потом добили тремя вы-
стрелами в грудь. Странно, что 
не изнасиловали, да?

№7. Мальчик-мишень для 
ракет ВСУ

Канал НТВ не остался в сто-
роне от потока антиукраинской 
пропаганды. 2 ноября вышел 
сюжет «Нацгвардейцы со шпри-
цами сделали из донецкого 

мальчика мишень для ракет». 
Украинские военные, по сло-
вам журналистов, избили ро-
дителей мальчика Стаса и при-
казали ему разведать места 
дислокации блокпостов «опол-
ченцев». Мальчика предвари-
тельно «нашпиговали» датчика-
ми для наведения артиллерии. 
Ну и наркотиками обкололи. 
Потом, правда, оказалось, что 
ребенка разыскивает украин-
ская милиция, поскольку он 
ушел из дома еще 12 октября. 
У мальчика оказалась «легкая 
степень умственной отстало-
сти» и он склонен к бродяжни-
честву. Но кого это уже интере-
совало? Зритель получил свою 
порцию адреналина. 

№8. Кровь российских
младенцев

В декабре похолодало и по-
тому в российских СМИ по-
явился новый ужастик. Егор 
Кваснюк, который называет 
себя координатором движе-
ния «Куликово поле», в эфире 
канала «Россия 1»  сообщил, 
что по школам Украины про-
шел приказ «согреть солдат 
АТО кровью русских младен-
цев».

№9. Концлагерь
в Мариуполе

А агентство Voenkor.info со-
общило в декабре о том, что 
украинские солдаты устроили 
в поселке Володарское, вбли-
зи Мариуполя, концлагерь для 
тех, кого заподозрили в сим-
патиях к боевикам. В проме-
жутках между обычными звер-
ствами бойцы ВСУ, по словам 
российских журналистов, раз-
влекались тем, что выгоняли 
пленных на минные поля.

№10. Свободу синичкам, 
смерть – снегирям!

Ну и совсем свежий, пред-
новогодний фейк от телека-
нала «Россия 1». В Запорожье 
учителя призвали спасать от 
голода синиц и уничтожать 
снегирей. Потому что синичка, 
она желто-голубая и символи-
зирует Украину, а снегирь, с 
красной грудкой, олицетворя-
ет Россию. Украинцы в соцсе-
тях, впрочем, тут же заявили, 
что снегири – они вообще-
то, красно-черные, и потому  
представляют собой очевид-
ную пропаганду «Правого сек-
тора». Но мем «Съешь снегиря»  
уже покатился по сети.



4    ПРАВААБАРОНЧЫ ВЕСНІК

Праваабарончы веснік. Магілёўскі праваабарончы інфармацыйны бюлетэнь. Распаўсюджваецца бясплатна. Наклад: 299 ас.

У нумары выкарыстаныя матэрыялы ПЦ «Вясна», Gordonua.com

РАБОЧАГА НЕ ЎЗЯЛІ НА ПРАЦУ, БО ДЗЯРЖАЎНЫЯ СМІ 
НАЗВАЛІ ЯГО ПРАВАКАТАРАМ

25-26 лютага 2015 г. прайшлі 
судовыя пасяджэнні,  на якіх 
разглядаўся пазоў магілёўскага 
грамадскага актывіста Аляксея 
Паўлоўскага аб абароне гонару, 
годнасці і дзелавой рэпутацыі да 
ААТ «Магілёўскі домабудаўнічы 
камбінат» і яго прафкаму.

У 2012 годзе А.Паўлоўскі, 
знаходзячыся на ўліку 
ўва Упраўленні па працы, 
занятасці і сацыяльнай абаро-
не Магілёўскага аблвыканка-
му, атрымоўваў накіраванні 
на працаўладкаванне ў 
Магілёўскі ДБК. Але прадпры-
емства некалькі разоў адмовіла 
Паўлоўскаму ў працаўладкаванні 
з прычыны «нязгоды працоўнага 
калектыву».

У пратаколе сумеснага пасяд-
жэння адміністрацыі і прафсаюз-
нага камітэта ДБК ад 21.08.2012 
г. было пастаноўлена: «пры 
працаўладкаванні Паўлоўскаму 

адмовіць у сувязі з нязгодай 
працоўнага калектыву». Пры-
чынай гэтай нязгоды ў пра-
таколе пасяджэння ўказана 
тое, што кіраўніцтву вядо-
мыя негатыўныя наступствы 
прыёмаў Паўлоўскага на іншыя 
прадпрыемствы горада, і 
адмовіць яму трэба “для паляп-

шэння мікраклімату ў калектыве 
і недапушчэння дэстабілізацыі 
абстаноўкі на прадпрыемстве”.

Паўлоўскі прасіў суд прызнаць 
несапраўднымі і ганячымі яго-
ны гонар, годнасць і дзелавую 
рэпутацыю сведчанні, ўказаныя 
ў пратаколе ад 21.08.2012 г., 
а б а в я з а ц ь 
а д к а з ч ы к а ў 
а д к л і к а ц ь 
выпіску з гэта-
га пратаколу і 
прымусіць іх 
абвергнуць гэ-
тыя сведчанні.

Адказчыкі ў 
судзе заявілі, 
што іх вы-
сновы што да 
П а ў л о ў с к а г а 
былі зробле-
ныя выключна 
на падставе дзьвюх публікацыяў 
у газеце “Беларускі час” і сюжэ-

та, паказанага 
па беларускім 
тэлебачанні.

У №2 і №3 
за студзень 
2012 г. газе-
ты “Беларускі 
час”, якая 
з ’ я ў л я е ц ц а 
а ф і ц ы й н ы м 
в ы д а н н е м 
Ф е д э р а ц ы і 

прафсаюзаў Беларусі, былі 
змешчаны артыкулы “Як стаць 
зоркай” і “Як стаць зоркай-2”. 
У іх распавядалася, як брыга-
да муляроў спачатку праявіла 
працоўную салідарнасць з 
Паўлоўскім, з якім адміністрацыя 
вырашыла не працягваць кан-
тракт, а потым ўзяла свае сло-

вы назад. Сюжэт пра гэтую 
гісторыю быў неўзабаве паказа-
ны на канале “Беларусь 1”. У ім 
муляр, імя якога не называецца, 
прадстаўлены правакатарам.

Суддзя суду Ленінскага раё-
на г. Магілёва Андрэй Юрчанка 
вырашыў, што патрабаванні 

заяўніка задавальненню не 
падлягаюць. Як ён заявіў у суд-
зе, сведчанні пра Паўлоўскага 
аказаліся сапраўднымі і яны ня 
ганяць ягоны гонар і годнасць. 
Ён зрабіў такую выснову на пад-
ставе згаданых публікацыяў у 
прэсе і сюжэце, што быў паказа-
ны па беларускім тэлебачанні.

Аляксей Паўлоўскі будзе аб-
скарджваць рашэнне суда ў ка-
сацыйнай інстанцыі. Таксама 
ён мае намер распачаць працэс 
супраць газеты “Беларускі час”.

Грамадскі актывіст Аляксей 
Паўлоўскі у прафсаюзным руху 
ад пачатку 1990-х. Ён удзельнік 
і ініцыятар шматлікіх грамадскіх 
і палітычных кампаніяў ды 
акцыяў; шмат разоў быў зволь-
нены з працы за сваю дзей-
насць.

Аляксей Паўлоўскі

Артыкул у газеце «Беларускі час»


